Monday, May 10, 2010

To be there and everywhere

Ohyes, dags att börja blogga igen då.
Sorry för utebliven aktivitet den senaste veckan, men det blir lätt så,
när det sista man tänker innan man somnar är ”blogga”
och det absolut sista är ”gör det imorrn”.

För övrigt spenderades stora delar av förra veckan antingen i skolan
eller i det hörn av internatet som kan beskrivas som ”tretton kvadrat
kreativitet”. Fan vet, jag börjar nästan tro att det enda utrymmet
jag inte använt är det lilla som klädskåpet tar upp.
Men utdelning har det gett, flera gånger om.
Men det om det, nu till en sak jag ältat fram och tillbaks,
men äntligen hittat en lösning på.

Jag vill här och nu passa på att en gång för alla bekräfta det jag sagt tidigare,
men på något vis ändå lämnat hängande i luften.
Jag kommer inte att komma hem till åland över flygarehelgen,
helt enkelt för att jag prioriterar ekonomi för att kunna resa hem
och göra praktik, istället för en kort fyradagarssväng ;-)
Imorrn är det ju dessutom en månad kvar
så såå lång tid är det ju inte (som tur är).

Med andra ord stavas denna vecka tre dagar skola
och fyra dagar fritid (som till stor del lär ägnas åt skrivande).
A rolling stone gathers no moss.

Nehepp, nu blir det att våldgästa en annan blogg,
sedan väntar fortsättningen på det jag troligen gör bäst,
nämligen att kombinera skrivande med att klottra ner tankar
på facebook och twitter :-)
Ikväll är det hockey.
Tjing!

No comments:

Post a Comment

Skriv nåt här ;)