Friday, January 14, 2011

Bättre sent än aldrig...

Ett år rikare igen då.
En sak är säker. Hade någon sagt nyårsnatten
att detta år trots sin något skakiga början,
med att ta farväl av en mycket nära släkting
skulle bli såpass stort och händelserikt
som det blev, då hade jag trott att den personen
hade skojat.

Faktum är - och detta är ett understatement -
detta år har varit något av de mest omtumlande,
blandade, men samtidigt roligaste i mitt liv.
Vet att jag sagt det förut, men denna gång är det
verkligen minst sagt serious business över det.

Hade verkligen inte trott att detta året skulle
bli så pass omtumlande och otroligt stort som det
faktiskt blev.
Har mer eller mindre vart "på tårna"
inför varje ny dag hela året.
Konstant nyfiken, väntat med spänning.
Lite "kan inte beskrivas - måste upplevas".

Hade någon sagt att Korsnäs och Yrkesakademin
skulle vara så fantastiskt varmt och välkomnande,
(om än med som varmast -10 från februari till påsk),
så hade jag antagligen inte trott på den heller.

Vet faktiskt inte hur jag ska uttrycka detta år i ord.
Sitter (för en gångs skull) helt stum.
Måste ju dock nämna denna sommar, som fört med sig
inte bara en jävla nödvändig och kul praktik
(tack återigen Kylcenter) utan även
en otroligt bra vänskap. Tänker inte ta ut nåt i
förskott, även om det är jävligt svårt att
låta bli att göra det ;-)

Hösten blev väl ungefär som väntat den med.
Pluggade vidare i Korsnäs, fick elteorin klar,
väntan satte käppar i hjulen men gud var god
och allt gick bra.

Började aningen festligt (eller var det bara timing?)
med att starta "lysmaskandet" dagen före jag åkte
ner på ledighet över jul och nyår.

Det var väl ungefär vad det här året gick ut på,
nämns inte så mycket vad som hände på fritiden,
främst pga att jag inte var på Åland alltför mycket
och dels också för att resten av fritiden på sätt och vis
avklaras i musikbloggen ;-)

Sist av allt återstår då att önska er alla,
kända såväl som okända, en riktigt
god fortsättning på 2011.
Vi ses i knutarna :-)

No comments:

Post a Comment

Skriv nåt här ;)