Sunday, May 30, 2010

Well spent weekend

Yepp, vart en helt okej helg, tjuvstartade lite inför hemresan i fredags,
rev ner lite papper från väggarna, får se om det kanske kommer upp
nåt liknande i höst när man kommer upp igen. Tanken svindlar..

Annars intet mycket nytt under solen. Var ju schlager..f'låt..
eurovision song contest igår. Tyskland vann, denna Kimmen hade
Ukraina som favorit när bidragen var genomkörda.
Skön låt, grym text, jävligt bra budskap, me like the whole shebang.
Skall nämnas att man nynnade "Shalalie shalala"
emellanåt dock, trots att den inte var med till final.

Denna soliga söndag har även den gått i lugnhetens tecken.
Har funderat på framtida ideer för såväl denna blogg som en annan.
Vad det blir vet ingen än, inte ens jag.
Vi får helt enkelt vänta och se.

En sak är säker, nåt som förändringarna kommer att föra med sig,
är det faktum att det kommer bli enklare för mig
att kunna göra olika stil på blogginläggen
utan att behöva bry mig om ifall ni kan se fonten
(stilen på texten) och om ni har den installerad på era datorer.
Som det är nu så använder jag fontfamiljen "Segoe script"
för att den fanns (och finns) som standardfont i windows 7,
och är en otroligt fin skrivstilsfont. Å andra sidan fanns inte
fonten i fråga på windows XP..märkte det när jag läste bloggen i skolan.

Oh well, dags att fortsätta med bisyssla nummer två nu då.
See y'all later :-)

No comments:

Post a Comment

Skriv nåt här ;)